Kolm on kohtu seadus ehk viimane kogemus Fotoluksiga

Eelmisel aastal Juuli kuus sai ostetud mulle Fotoluksist kaamera. Ostuga kaasa saime ka 50 pildi tasuta ilmutamise boonuskaardi. Seisis see mul rõõmsalt kapi peal, kuni detsembris leidsin viimaks, et oleks aeg see nüüd ära kasutada. Oli tore plaan osad pildid jõulupakkidesse poetada ning ülejäänud piltidega lihtsalt albumeid veidi täiendada.

Võtsingi siis 17nda detsembri õhtul kätte, otsisin välja 50 pilti ning vormistasin ilusti kodulehel tellimuse. Boonuskaardiga saab ainult 5 päeva teenusena tellida, seega minu arvestuse kohaselt pidid nad valmis saama hiljemalt 22. detsembril. Planeerisingi siis oma linnaskäigu 22-seks, et siis ühtlasi teele panna ka üks jõulupakk Tartu poole, kuhu pidin ka paar pilti kaasa pistma. Ajasin hommikupoole oma asju ning suundusin päeval siis Kristiine Fotoluksi, et oma pildid kätte saada. Otsiti minu pilte nii ja naa pidi, küll otsiti tellimuse numbrit ja küll nime aga tee mis tahad, kusagilt ei leitud. Üks töötajatest oli veendunud, et on seda nime kusagil näinud ning peale pikka otsimist mu tühi ümbrik tagant leitigi. Sellele järgnes vabandus “Oi meil andis kõvaketas koos serveriga saba ning 6-7 tööd jäid sinna peale, teie oma kaasa arvatud, seega me ei saa teile neid fotosid teha”. Ma ei osanud selle peale  esialgu midagi kosta, olin õnnetu ja pettunud ühe korraga, sest mu andmed olid ju olemas ja oleks võinud sellest varem teada anda, läksin ilma asjata kohale. Kuna nad aga viisakad olid ja pakkusid erinevaid lahendusi (Andke/saatke kohe uued pildid ja teeme ootetööna ära), siis ma ei hakanud sellest suurt numbrit esialgu tegema, jõuluaeg ka siiski. Muidugi polnud mul võimalik ka uusi pilte neile kohe mälupulgal anda või saata, seega pidin neile lihtsalt mingi hetk uue tellimuse teele panema ja lisainfosse kirjutama, ehk siis ei jää oma boonuskaardist ilma ning saan pildid ikka hiljem kätte.

Kuna pildid oleksin kätte saanud nagunii peale jõule alles ning enne jaanuarit polnud plaanis tallinna minna, saatsin neile uue tellimuse alles 29. detsembril ning panin ilusti lisainfosse kirja mis vaja. Tellisin 50 pilti, matid ja ilma valge ääreta. 43 pilti pidid olema erinevad ning 7 pilti siis teiste piltide kordused. Ehk pildid mida kinkida tahtsin, kuid enda albumisse ka tahtsin susata. Läksin 9. jaanuaril siis järele ja kõik kena tore. Esialgu läks veidi aega ümbriku leidmisega aga kätte ma selle sain ja korra sisse piiludes vaatas minu lõust ka vastu, küllap siis asi korras. Kiire oli ka ja ei hakanud seal kõiki kohe läbi lappama. Õhtul kodus sain aga nii “toreda” üllatuse. Pilte oli 43 + 35. 43 erinevat nagu peab, kuid osadel fotodel üleval ning all valge äär, osad ilma. Saan aru, et kui foto on lõigatud siis tal tekibki see äär aga need fotod olid lõikamata. Ok, sellest saan veel mööda vaadata. 35 fotot olid aga valge raamiga (jätkuvalt tellisin ilma raamita, isegi kui valge raamiga fotod on kenad siis ma sooviks saada siiski pildid nii, nagu ma tellisin) ning kõigil all nurgas pildi tegemise (mitte ilmutamise) kuupäev. Faili süü ei saa see olla, sest 43 fotot ju on ilma kuupäevata ning need 35 fotot olid ju korduvad fotod. Lisaks kui kõrvuti panna ilma kuupäevata ning kuupäevaga foto, siis oleks kuupäevaga foto nagu töödeldud heledamaks ka. Ja mind ajas see marru, sest juba teist korda ei saanud ma täis mahus seda mida tellisin, vaid ikka suudeti midagi ära rikkuda. Ma ei tahtnud mingeid kuradi kuupäevasid alla ning kuidas ma kingin selliseid fotosid.

DSCF2027

DSCF2028

DSCF2029

Saatsin siis 9. jaanuari õhtul üsna kurja ja pettunud kirja fotoluksi infomeilile. Vastuse sain neilt esmaspäeval. Vabandasid mitu korda ning mainisid, et äkki mul oligi faile rohkem kui 50 ning äkki olid ikka kuupäevad failide viga, sest nemad küll neid ise külge ei poogi fotodele. Samas palusid siiski uued pildid mulle saata ning lisaks oma koduse aadressi, et nad saaksid kulleriga fotod kohale toimetada. Ehk siis üritasid süüd ikka minu kaela veeretada. Samas pakkusid siiski mulle sobiva lahenduse välja. Kohe polnud mul võimalik piltide saatmisega tegeleda ja pildid panin neile teele neljapäeva päeval, kui Matu lõunaund magas. Üllatuse sain reede lõunal, kui postiljon helistas ja teatas, et tal mulle pakike on. Ehk siis siinkohal küll kiidusõnad fotoluksile, sest tõepoolest kolmandal korral sain täpselt sellised pildid nagu soovisin ning pildid jõudsid palju kiiremini minuni, kui olin osanud oodata. Kolm pidi küll kohtu seadus olema aga sellise teenuse puhul ootaks siiski midagi muud.

Ehk siis kui plaanis on pildid kusagile kingituse sisse poetada, siis tasuks fotoluksist tellida kas ootetööna ning viia pildid mälupulgal või varuda igaks juhuks lisaaega. Piltide kvaliteedi koha pealt ei ole mul küll ühtegi kaebust aga just see on probleemiks, et mingil põhjusel ei suudeta seal tellimusei korralikult täita. Ja ma ei ole ainus ebameeldiva kogemusega klient. Seda eelkõige just Kristiine fotoluksiga seoses.

Ütlen kohe ära, et mu eesmärk ei ole kedagi laimata või mustata. Veel vähem soovin seda, et inimesed seda kohta vältima hakkaksid. Aga ma tahaksin lihtsalt hoiatada, et suuremaid pettumusi ära hoida. Ja ma ei ütle, et ma isegi seda kohta vältima hakkan, küll aga kavatsen sealt tellides võtta kindlasti ootetööna ning mälupulgal, et edaspidi selliseid “Kolm on kohtu seadus” olukordi vältida.

8 thoughts on “Kolm on kohtu seadus ehk viimane kogemus Fotoluksiga

    • Ma ei ole mitte kordagi pidanud pettuma Photopointi teeninduses või kiiruses. Jah jõulude ajal on tõesti olnud järjekorrad pikad ning kätte saanud pildid 1-2 päevaga, kuid muidu on see aega võtnud enamjaolt vaid mõne tunni. Aga pigem 10 päevaline ooteaeg, kui peaaegu kuu ning 3 katset, et pildid kätte saada. Ja siis oled ka ise süüdi, sest neil ju ometi mingit süüd ei ole :)

  1. Ei heida midagi ette, aga kui teadsid, et teed jõulukinke, oleks võinud varem sellele mõtlema hakata :)

    Fotoluksiga mul endal tegemist veel pole olnud, kuid kasutan Picturehappy’t. Lihtsalt sealsete odavate hindade tõttu. Ühel korral pidin natuke pettuma, kui saatsin ilmutusse ruudu kujulise pildi ja see ilmutati poolikult. Ma üritasin seda kärpida küll ja panin mingi nupu sisse, mis oleks pidanud tekitama valged ääred (nagu eelnevalt ühel pildil olid), aga sain pooliku pildi. Ega midagi halba sellest õnneks polnud, sest kingisaaja oli ikkagi rahul ja õnnelik ja ma ise ka suurt numbrit sellest ei teinud. Küll aga saan aru sinust, sest kui sa tellid teatud nõuetega, siis pood võiks kena olla ja neid täita :)

    • Tead need “pildid kingituste juurde” idee tuli alles üsna hilja. Ja kuna mul eelnevatel aastatel pole sellist muret olnud ja olen pildid ka vahetult enne jõule ilusti saanud, siis ei osanud sellist üllatust oodatagi.

      Picturehappy pidi olema ikka täitsa cräpp. Sõbranna tellis sealt fotosid..ja ütles never again. Näitas mulle kõrvuti sealt tellitud ning Magistrali fotopoest tellitud fotosid ja värvid olid sealt tellitud fotodel ikka täiesti pekkis. Eks ta nii ole, et mida odavam hind seda suurem võimalus pettuda eks. :)

  2. Võitsin 50 tasuta pilti fotoluksilt ja detsembris just lunastasin siis võidu, aus olla siis mina ka enam nende teeneid pigem ei kasutaks. Neid valgeid ääri saab seal tellides ise ka panna või mitte panna ma mäletan. Minul neid ei olnud, kuupäevi ka kuskilt ei ilmunud, tarne oli ka kiire aga mulle ei meeldinud kuidas osad pildid olid paberil nii tumedad, ühel suvisel pildil mis on päikese käes tehtud- särav, terav ja värviline, oli paberil hoopis nagu…. Nii tume. Pooled pildid olid nagu mina nad saatsin, pooled oleks nagu miskist imelikust töötlusest läbi käinud, kuidagi väga tumedad, liiga tumedad.
    Siiani samuti photopointi kasutanud, ja alati kõik okei olnud!

    • Minu jaoks on ka kummaline, kuidas üks partii saab nii erinev olla. Isegi selles mõttes, et pooled on tumedamad. Mu viimasel partiil on mingid jooned peal aga need pole inimeste, vaid masina süü. Ilmselt kas puhastamata vms. Kaks sirget jutti jooksevad üle. Aga kuna ma ei jaksanud enam maid jagada ning need otseselt silma ei torka siis las olla.

  3. Kunagi aastaid tagasi tellisin Kaubamaja lähedal olevast Fotoluksist ühe suure pildi raamimiseks. Tellisin neti teel, valisin spetsiaalselt sellise mõõdu, et pildi ääri võimalikult vähe lõigata tuleks. Läksin kohale ja oli tehtud tavaline 10×15 pilt. Tellimuse kommentaare ei lugenud vist keegi. Protesteerisin, ootasin, tehti lõpuks suur pilt ka, aga selgus, et soovitud mõõduga paberit neil üldse ei olegi ja külgede suhe oli teine (lai, aga madal). Kvaliteet oli muidu hea ja lõpuks raamituna jäi pilt ilus, aga asjaajamine tekitas kahtlusi. Photopointiga pole probleeme olnud.

    • Mul kunagi fotoluksist tellides oli kõik täpselt nii nagu peab aga see viimane kogemus tegi jah meele mõruks, kui peale kolmandat tellimuse edastamist alles sain enamvähem selle mida soovisin. Kuigi siis olid neil ka aparaadid ilmselt puhastamata ja piltidel jooksis üle mingi väike joon.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s