Tartu ja Loodusmuuseum

Vahepeal sai meil Matuga väike tripp Tartusse tehtud ning kui esialgse plaani järgi pidime seal viibima 2 päeva, siis lõpuks veetsime seal mõnusalt aega lausa 3 päeva jutti.

Esialgu kaalusin pikalt, kas minna rongi või bussiga. Kuna ma leidsin aga Lux ekspressi kodulehelt soodushinnaga piletid ja sain endale pileti vaid 3 euro eest (+ Matu nullpileti eest teenustasu 1 euro), siis oli plaan paigas. Kolmapäeva hommikul viis Kaido meid kella kümneks bussile. Muidugi ei saanud alguses kuidagi pihta, kas peaksime minema tavalise või lisabussi (suveperioodil teatud kellaaegadel pandud liikuma ka lisabussid) peale aga lõpuks saime siiski õige bussi üles leitud. Bussijuht pani käru ilusti alla pagasiruumi ja me ei pidanud seda isegi kokku panema. Lisaks uhasin ka väikese kohvri sinna ning suundusime bussile.

Bussisõit oli väga mõnus ja sujuv. Olemas on igal inimesel oma väike ekraan, kust saab näiteks erinevaid filme või IMG_0707sarju vaadata. Lisaks filmidele saab kuulata ka muusikat, lugeda lehti ja surfata netis. Väike valik oli ka erinevaid mänge meelelahutuseks. Ma mängisin piljardit, Angry birdsi ja Candy crush Soda sagat. Kõrvaklapid peaksid teil endal olemas olema, võimalus on need ka bussijuhilt 1,5 euro eest soetada. Iga istme juures on ka USB laadimispesa, ehk nutiseadmeid saab ilusti laadida. Bussis oli olemas ka wifi aga see oli üsna niru, seega lõpuks tegin telefonist hotspoti tahvli jaoks, et Matu saaks youtubes veidi kolada. Ekraanid on küll toredad aga Matu lihtsalt ei ulatunud sinna nägema, liiga kõrgele jääb tema jaoks. Vahemärkusena ütlen ka seda, et kuigi kohvi saab tasuta juua palju soovid, siis tegemist on üsna mõru  lakega ja ma pigem seda juua ei soovita. 2,5h bussis möödusid aga üsna kiirelt ning veidi enne kella poolt 1 päeval olime juba Tartu bussijaamas.

Peale pisikest ootamist jõudis kohale mu armas tädi, keda ma ei olnud juba üsna mitu aastat näinud ning keda Matu vist esimest korda elus kohtas. Jalutasime sealt jutustades korra kaubamajja ning sealt väikese pargiringiga Ristiisa pubi juurde. Pubi juures märkasin täiesti juhuslikult Maarjat, kellega me kunagi vastasmajades elasime. Niivõrd tore oli teda üle aastate näha, ainult kahju et kohtumine lühikeseks jäi. Rääkisime veidi juttu ning siis tema siirdus omi asju ajama ning meie Matu ja tädi Eviga Ristiisasse kohvi ja mahla jooma. Peale väikest kohvitamist siirdusime vastas asuvale mänguväljakule, kus Matu senikaua ringi hullas, kuni vennatütar Annu kohale jõudis. Siis pakkisime Matu käru peale, liikusime auto juurde ning võtsime suuna linnast välja Annu koju.

Päeva teine pool möödus meil batuudil hüpates (Matust on saanud täielik sõltlane), järve ääres käies, ujudes, ringi joostes ja õhtul lauamänge mängides. 27 korda mängisime Doominot, mina kaotasin 10-17. Reis ümber maailma mängu aga võitsin, seega aus värk. Vahepeal helistasime ka mu emale skypes ja saime veidi juttu ajada, kuniks tahvli aku tühjaks sai. Matu läks üllatavalt hästi isegi tudule ning ärkas sellel ööl vaid 1 korra. Ning kuna aken oli lahti, siis magasime Matuga mõlemad värskes õhus lihtsalt imeliselt.

Teise päeva hommikul ärkasime välja puhanuna. Matu ajasin kella 10 ajal ise üles, ta oleks ilmselt edasigi maganud. Meie armsal Annul oli sünnipäev, seega oli aeg teda kallistada ning kingitused üle anda. Sellele järgnes muidugi tordi söömine ning hommikusöök. Seda loomulikult samas järjestuses nagu kirja panin, ehk siis kook enne ja risotto IMG_0718järele. Ja peale hommikusööki pidime taas Matu ja Annuga batuudile minema, sest sõltlane ei suutnud enam muust mõeldagi.  Lõuna ajal veidi pikutas voodis ja vaatas multikat. Peale väikest puhkehetke jalutasime kohalikku poodi, sest Annu tahtis jäätist ja Matu nõudis mõmmiga kommi. Ja siis olid sõltlased kahekesi jälle batuudil hüppamas. Kella kuue ajal algas aga sünnipäevapidu, mis oli üsna vahva. Päev otsa oli ilm kehva olnud aga õhtuks tuli päike välja ja läks nii mõnusaks ja soojaks. Lapsed hüppasid jätkuvalt rõõmsalt batuudil ja suured istusid lauas ja jutustasid. Hämaramaks läks, siis kolisime tuppa ümber ning hakkasime kambakesi 1000tk puslet panema, mis Annu kingituseks sai. Raami saime kambapeale kokku aga siis läksid külalised ära, mina jätkasin pusimisega veel tükk aega ning läksin magama üsna hilja.

Hommikul ärgates jätkasin pusimist ja lõpuks oli koos vast 1/4 puslest, vahepeal sõin veidi ka hommikust ning jõin kohvi. 11 ajal käisin kiirelt dušši all ning peale seda pakkisin viimased asjad, et midagi maha ei jääks. Oligi aeg taas kodu poole ennast sättida, kuid enne oli vaja veel Tartus veidi asju ajada. Alustuseks käisin Tartusse jõudes oma onu haual. Õnneks Matu jäi Annu ja tema emaga ning sain seetõttu kiiremini surnuaial käidud. Peale seda läksime Annu ja Matuga kolmekesi Loodusmuuseumisse.

Uus Loodusmuuseum avati alles selle aasta jaanuaris peale suurt remonti ja ümberehitust. Lapsepõlves käisin zooloogiamuuseumis üsna tihti ja veetsin seal pikki tunde. Nüüdseks on siis zooloogia, geoloogia, mütoloogia ning botaanika tehtud üheks suureks väljapanekuks. Eriti tore on see, et sinna ehitati ka lift ning seega pääseb muuseumisse ka lapsevankri ning ratastooliga väga ilusti ligi. Täispilet on 6 eurot, sooduspilet on 3 eurot ning kuni 8 aastane laps külastab muuseumit tasuta. Muuseumis on olemas suur valik erinevaid topiseid ning luustikke, väga suur valik on kohe väljapaneku alguses erinevaid kivimeid. Lisaks on väljapaneku vürtsitamiseks väike valik ka täiesti elus loomi ning kalasid, kes Matule muidugi väga palju rõõmu valmistasid. Me jäime muuseumis käiguga väga-väga rahule ning kiidan muutuse heaks, kõik on muutunud veel paremaks kui vanasti.

Peale muuseumis käiku ostsin endale luigega rinnanõela, Annule toonekurega rinnanõela ning Matule porgandi ja jänkupeaga pastaka mälestuseks ning läksime vanemuise parki istuma. Annu ema käis korra meiega rääkimas ning läks edasi oma asju ajama ning meie suundusime tipa-tapa mööda vanemuise tänavat ilusti kesklinna, et kusagile sööma minna. Ja ohh kui keeruline ülesanne on leida sealt enda jaoks sobivat söögikohta. Ma eelistan alati Ristiisa aga Annu sinna minna ei soovinud. Big Ben pubisse minekuks oleksime pidanud aga käru trepist üles sikutama ja see mulle jällegi ei sobinud. Vapianos pole midagi sellist, mis mulle maitseks. Lõpuks leidsin googeldades, et Tasku keskuses on Babyback ning võtsimegi suuna sinna poole. Matu tormas muidugi mängima ning tal polnud söögist sooja ega külma. Mina tahtsin kohvi ning Friikartuleid cheddari kastmega. Tavaliselt olen Matule võtnud Jerry cheese fries ja sealt olen ikka pool ise saanud ära süüa. Nüüd mõtlesin siis suurte portsu võtta aga sain ebameeldiva üllatuse, et see on juba kokku segatud mingisuguse jalapeno salsaga  ning ilma selleta ei ole võimalik saada. Lõpptulemusena võttis Annu mingi pasta ja mina jõin vaid oma latte ära. Kohvi joomise ajal helistas juba Liina ka ning andis teada, et on valmis meid Matuga peale võtma.

Peale Babybacki külastust käisime kiirelt läbi ka Rimist ning läksime bussijaama statoili, kus saime veelkord kokku tädi Eviga, kes tuli meid ära saatma. Siis tulid juba Liina ja Sven meile järele ja Ere jõudis Annule järele, ühtlasi sain tema autost kätte ka oma kohvri. Polnud mõtet seda niisama järel lohistada, kui nagunii ta pidi Annule järele tulema. Seega oligi aeg kõigiga hüvasti jätta, autosse meid pakkida ning liikuma asuda. Tegime veel vahepeatuse teises surnuaias, kus sain vanaemale küünlad hauale viia tema sünnipäeva puhul (tal oleks 22. juuli olnud 91. sünnipäev) ning võtsime suuna linnast välja kodu poole.

Teepeal tegime veel Laevas peatuse Sveni lapsepõlvekodus. Sõime seal koos õhtust ning siis Sven ladus autotreileri küttepuid täis ning meie seni korjasime marju ja tutvusime ümbrusega. Väga vahva õhtupoolik oli ning Matu tundis ka ennast imehästi. Lõpuks pakkisime ennast autosse ning koju jõudsime kella 10 ajal õhtul.

Esialgu oli meil plaanis Tartus ka Ahhaa keskuses käia aga siis Annu avaldas soovi selle asemel hoopis tema juures puhata. Sünnipäevalapse soov on seaduseks, mis seal ikka. Eks Ahhaa keskuse külastuse võtame järgmisel korral ette.